Vučić i Orban jutros obišli deonicu Prosek – Bancarevo na Koridoru 10

vucic-koridor-10-bancarevo

Premijer Srbije Aleksandar Vučić oko 9 sati jutros, ponedeljak, 21.novembar, zajedno sa premijerom Mađarske Viktorom Orbanom obišao je novu deonicu na istočnom kraku Koridora 10, na deonici Prosek – Bancarevo. Deonica autoputa E80, od Niša do granice sa Bugarskom, duga je 9.4 kilometara.

Vučić je došao na Koridor zajedno sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom i članovima delegacije Mađarske kao i potrpedsednicom vlade i ministarkom građevinarstva saobraća i infrastrukture Zoranom Mihajlović.

Premijer Vučić je mađarskog kolegu Orbana detaljno upoznao sa radovima, ne samo sa radovima na ovoj deonici već na celom Koridoru 10, a posebno istočnom kraku koji vodi od Niša ka bugarskoj granici.Orban je čestitao srpskom premijeru na svemu što je do sada urađeno i na onome što je video, posebno pohvalivši kvalitet i brzinu radova.

– Ovo izgleda odlično – naglasio je mađarski premijer, koji se interesovao za pojedinosti u realizaciji gradnje Koridora 10 kroz Srbiju.Vučić je naglasio da će sa završetkom Koridora 10 kroz našu zemlju biti značajno skraćeno vreme putovanje na pravcu od Budimpešte preko Beograda i dalje ka Bugarskoj, kao i Makedoniji i Grčkoj.– Ne samo što ćemo brže putovati već ćemo imati i mnogo bezbednije puteve, a značajno će biti povećan i promet vozila – naglasio je srpski premijer.

Prema njegovim rečima, istočni krak Koridora 10 je jedan od najtežih deonica zbog brdsko-planinskog predela.On je dodao da je zato još ponosniji na sve što je do sada učinjeno i što se gradi.Vučić je upoznao Orbana i sa aktuelnim radovima na Koridoru 11, koji je važan za povezivanje Srbije sa Crnom Gorom, ali i planiranom izgradnjom autopute Niš-Priština.

Ta deonica u blizini Niša duga je 9,4 kilometra, a izvođač radova je grčki konzorcijum Aktor i Terna, koji radi zajedno sa domaćim podivozđačima.

Ugovorena vrednost je 36,22 miliona evra, a radovi se finansiraju sredstvima Evropske investicione banke.

Na celoj deonici ima 11 mostova ukupne dužine 343 metara, a najduži je most preko reke Nišave dužine 106 metara.Deonicu u punom autoputskom profilu čine četiri vozne trake širine 15 metara i dve zaustavne trake širine pet metara.Usled terenskih i nivelacionih potreba na delu trase se gradi i traka za spora vozila širine 3,5 metra.Kao mera zaštite životne sredine urađen je zatvoreni sistem odvodnjavanja.Duž pojasa autoputa urađena je regulacija korita reka Studena, Kunovica u ukupnoj dužini 3.350 metara.

Deonica Prosek – Bancarevo polazi od prethodno izgrađenog dela autoputa, sa prostora iza sela Malča, skreće na jugoistok, prelazi preko postojećeg puta M-1.12 i pruge Niš – Dimitrovgrad.

Potom prelazi preko reke Nišave, kroz područje sela Jelašnice, tokom Kunovačke reke, pa sve do sela Bancareva.Trasa autoputa prati ili se poklapa sa postojećim regionalnim putem.Na delovima gde autoput koristi trasu regionalnog puta, grade se nove deonice regionalnog puta.

U zoni naselja Jelašnica, u cilju smanjenja uticaja buke sa autoputa na okolno stanovništvo grade se i zidovi za zaštitu od buke, ukupne dužine 1.904 metra.Istočni krak Koridora 10 kroz Srbju je dug oko 86 kilometara i na tom delu radi šest stranih kompanija – Grci, Italijani, Španci, Bugari i Česi, a najteža deonica je kroz Sićevačku klisuru.Kada autoput bude završen od Niša do Bugarske će se stizati za oko sat vremena.

Na istočnom kraku od Niša do Dimitrovgrada je završeno skoro svih 85 mostova i izgrađen je paralelni put.Tunel Bancarevo je jedan od pet tunela na tom delu Koridora 10.

Dušan Mijuk, predstavnik Koridora Srbije, rekao je da je 23 kilometra auto-puta deonica od Niša do Bugarske granice, koja je ukupno duga 86 kilometra, završena prošle godine, a da će do kraja ove godine biti izgrađeno još 23 kilometra.– Očekujemo da u drugoj polovini sledeće godine bude završena cela trasa od Proseka do Dimitrovgrada. Građevinski su završena tri tunela to su Progon, Prohojna padina i Bancarevo, a rade se još dva tunela Sarlah i Sopot. U visokom stepenu završenosti je i svih 85 mostova. Kopletna deonica do Bugarske granice, sa zatvorenim sistemom naplate, biće puštena u rad do kraja 2017. godine – rekao je Mijuk.

Vučić je krajem 2015. prisustvovao otvaranju deonice istočnog kraka Koridora 10 Crvena Reka- Čiflik – Staničenje, u dužini od 23 kilometra.U saobraćaj je tada puštena deonica Crvena Reka – Čiflik, kod Bele Palanke, u dužini od 13 kilometara u punom profilu autoputa odnosno svih šest traka, kao i 10,6 kilmetara od ukupno 12,2 kilometra na deonici Čiflik – Staničenje, kod Pirota u polu profilu.Izvor:Koridori Srbije

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s